Jumaat, Mei 14, 2010

MP Wangsa Maju Duri Dalam Daging



Tindakan ahli parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong yang mengulas tentang skandal rasuah dan kecurian pasir di Selangor seolah-olah sengaja mencari masalah dengan Pakatan Rakyat.
Ulasan beliau yang disiarkan dalam berita jam 8 TV3 malam semalam, beliau menyatakan bahawa pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat harus tidak pilih bulu dalam menangani masalah rasuah.
Yang menghairankan, beliau menyebut supaya pimpinan tertinggi PR iaitu Lim Kit Siang supaya mendesak ditubuhkan suruhanjaya untuk menyiasat masalah ini kerana Lim kerap kali mendesak ditubuhkan suruhanjaya untuk menyiasat apa-apa kes yang melanda.
Kenapa beliau hanya menyebut Lim Kit Siang sebagai pimpinan tertinggi PR? Sedangkan Lim Kit Siang adalah merupakan pimpinan tertinggi DAP yang kini sedang bertarung dalam pilihanraya Sibu.
Kenyataan Wee yang ternyata berat sebelah seolah-olah sengaja ingin memburukkan Pakatan Rakyat harus dipandang berat oleh pimpinan PR.
Wee yang menang pada PRU-12 yang lepas atas tiket PKR sebenarnya adalah merupakan pimpinan Malaysians Democratic Party (MDP).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan