Selasa, September 28, 2010

Sokongan Pada Umno Putrajaya Masih Kuat

Saya berkesempatan hadir ke majlis rumah terbuka aidilfitri Ahli Parlimen Putrajaya Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor pada 24/09/2010 (Jumaat) dan rumah terbuka aidilfitri PAS Putrajaya pada 26/09/2010 (Ahad).
Apa yang boleh saya katakan, dari pengamatan mata kasar dapat saya simpulkan sokongan pada Umno/BN di Putrajaya masih kuat.
Kehadiran orang ramai yang majoritinya penduduk Putrajaya dalam cuaca hujan lebat ke majlis rumah terbuka aidilfitri Tengku Adnan sedikit sebanyak membuktikan masih agak sukar bagi Pakatan Rakyat memenangi hati penduduk dan pengundi di Putrajaya.
Berbeza dengan majlis jamuan aidilfitri PAS Putrajaya yang agak sederhana dengan hidangan menu utama kambing bakar, walaupun majlis diadakan di tempat terbuka (Presint Diplomatik, Putrajaya) yang berhadapan dengan Mydin, namun orang ramai masih teragak-agak dan menunjukkan reaksi kurang senang walaupun dipelawa dengan baik.
Yang senang hati menerima pelawaan adalah orang Pakistan dan Bangladesh yang semestinya bukan pengundi di Putrajaya.

Mungkin imej ustaz Nazir Zakaria (seperti di gambar) yang tertera pada ‘banner’ Jamuan Aidilfitri PAS Putrajaya membuatkan orang ramai takut menerima pelawaan, walaupun ustaz Nazir hadir dengan imej biasa (berbaju melayu, samping, songkok putih).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan