Ahad, September 06, 2009

Mereka Memberontak Kerana Jahil Tentang Keadilan Islam




Tindakan segelintir penduduk Seksyen 23, Shah Alam yang membuat kecoh dalam majlis dialog antara kerajaan negeri Selangor dengan Seksyen 23 menunjukkan mereka terlalu jahil dalam memahami keadilan yang dituntut dalam Islam walaupun mereka semua nyata dan jelas adalah beragama Islam.
Sikap mereka yang menghentam dan memaki hamun pimpinan kerajaan negeri secara berdepan menunjukkan mereka amat-amat tidak bertamadun. Sepatutnya majlis dialog sedemikian menjadi jalan penghubung bagi menyelesaikan masalah yang timbul dan bukannya menjadi gelanggang untuk berlagak samseng yang memalukan.
Kejadian ini terjadi kerana hasil pemerintahan Umno, BN selama 52 tahun memerintah yang menolak pentadbiran Islam dan menerapkan semangat perkauman sempit dalam minda dan hati sanubari rakyat dimana hasilnya kejadian seperti ini berlaku apabila segelintir penduduk Seksyen 23 bertindak biadap dan emosional tanpa memahami apa sebenarnya keadilan dalam Islam yang dituntut.
Walau bagaimanapun, kerajaan negeri Selangor seharusnya diberikan pujian kerana bersikap terbuka dengan mengadakan majlis dialog dengan penduduk untuk berbincang menyelesaikan masalah yang tak mungkin akan ditiru atau diikuti oleh mana-mana kerajaan pimpinan Umno, Barisan Nasional.

1 ulasan:

  1. salam Tuan,

    Didalam dada mereka penuh dengan iLMU NAFSU YANG MENYERAKAH...!!

    BalasPadam