Jumaat, September 18, 2009

Wacana Ilmiah: Pemuda PAS Sangkal Kenyataan Pemuda Umno

Dewan Pemuda Pas Pusat (DPPP) dengan ini menegaskan bahawa kenyataan Naib Ketua Pemuda Umno, Datuk Razali Ibrahim bahawa perbincangan Wacana Ilmiah Terbuka antara Dewan Pemuda PAS Pusat dengan Pergerakan Pemuda Umno Malaysia telah terhenti apabila Dewan Pemuda PAS Pusat tidak memberi jawapan balas terhadap surat yang dikemukakan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaludin adalah tidak tepat dan tiada berasas.
Dewan Pemuda PAS Pusat dalam surat yg bertarikh 29hb Julai 2009 kepada Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaludin memaklumkan penubuhan Jawatankuasa Teknikal dari pihak Pemuda PAS dengan saya, Kamaruzaman Mohamad sebagai Pengarah dengan di bantu oleh dua orang exco DPPP. Dalam surat tersebut juga DPPP mencadangkan Pemuda Umno menubuhkan juga Jawatankuasa Teknikal di mana pembentukan Sekreteriat Jawatankuasa Teknikal Bersama tersebut adalah bagi membincangkan format, masa, tarikh, lokasi, moderator dan perkara-perkara berkaitan wacana.
YB Ketua Pemuda Umno telah membalas surat tersebut di mana beliau telah meminta agar pertemuan empat mata antara beliau dengan Ketua DPPP di adakan sebelum menubuhkan sekreteriat Jawatankuasa Teknikal antara kedua � dua parti.
Oleh itu Ketua DPPP, Ustaz Nasrudin Hassan telah memberi maklum balas terhadap isi kandungan surat YB Ketua Pemuda Umno melalui media dan Beliau telah menegaskan bahawa tidak akan ada pertemuan empat mata antara beliau dengan YB Khairy dan menegaskan kesediaan beliau untuk bertemu dengan YB Ketua Pemuda Umno dalam Wacana yang telah dipersetujui di peringkat awal lagi.
Beliau juga telah memaklumkan sekiranya Saudara YB Khairy Jamaludin ikhlas untuk bertemu beliau, kenapa sewaktu Ustaz Nasrudin Hassan hadir ke Parlimen untuk menyerahkan surat jemputan wacana tersebut tempuh hari, Saudara YB Khairy Jamaludin hanya mewakilkannya kepada YB Naib Ketua beliau sahaja?
Sekarang ni barulah rindu nak jumpa!
Ketua Pemuda PAS juga telah menegaskan bahawa wacana tersebut akan diteruskan dengan tajuk "Wacana Ilmiah Terbuka : Adakah Perjuangan Umno tidak betentangan dengan ISLAM" yang mana telah dipersetujui sebelum ini.
Sekian penjelasan dari Dewan Pemuda PAS Pusat dan kesempatan ini kami Dewan Pemuda PAS Pusat mengucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin pada semua para editorial, wartawan, jurukamera dan kakitangan semua Media Massa.
Dewan Pemuda PAS Pusat

1 ulasan:

  1. Selamat Hari Raya Aidilfitri & Selamat Bercuti dari kami di IMCurtain.com. Maaf Zahir dan Batin!

    p/s: Kami ingin mengajak para blogger semua untuk menyertai komuniti blogger kami di IMCurtain.com

    BalasPadam