Ahad, Februari 27, 2011

Hikmah disebalik kemalangan


Pertama kali aku tengok kayu boleh tercacak tembus kat kaki masa tengah lumba basikal. Biasa tengok kulit melecur je coz bergesel kat landasan.

Macam pelik je. Boleh pulak kayu tu macam anak panah. Tapi ini le takdir Allah, yang ada hikmah disebalik kejadian tersebut.

Bila terbaca kisah ni, terus aku terfikir larangan Allah swt terhadap umat Islam mendedahkan aurat.

Aku bukan pandai sangat agama, tapi dalam keadaan tidak menutup aurat, kemudian ditimpa kemalangan yang agak pelik, sama-sama le kita fikirkan.
Allah swt nak tunjuk sesuatu macam-macam cara dia boleh tunjuk sehingga yang tak terfikir dek akal.
Kalaupun berjuang untuk negara sekalipun, sebagai umat Islam aurat kena le jaga. Aku dulu pun bersukan juga...
(jaguh berbasikal negara Azizulhasni Awang ketika menyertai kejohanan Tracking Cycling World Cup di National Cyling Centre, Manchester, England)

1 ulasan:

  1. macamana ye ,kayu tu boleh tembus betis dia?

    BalasPadam