Jumaat, April 01, 2011

Apa ada pada Arman?

Hangat apabila Arman Azha Abu Hanifa mengumumkan perletakan jawatannya sebagai Ketua Wira Perkasa untuk aktif dalam politik.

Beliau juga merupakan ketua penerangan pemuda Umno bahagian Petaling Jaya Utara.

Beliau menjelaskan hanya dengan kuasa politik sahaja boleh memastikan kuasa, hak dan martabat Bumiputra akan tercapai. Tanpa kuasa politik, walaupun didesak, apa jua perjuangan tak akan tercapai.

Jelasnya lagi “Saya mahu menyertai parti yang memperjuangkan prinsip agama, bangsa dan negara. Tetapi mana ada parti politik yang benar-benar memartabatkan agenda agama Islam, bangsa Melayu dan tanah air? Sampai saat ini saya belum memberi kata putus. Saya kena lihat dulu parti mana yang benar-benar membawa prinsip seperti yang saya perjuangkan."

Lain benar bunyinya. Ertinya pada beliau sekarang Umno bukanlah parti yang benar-benar memartabatkan agenda agama Islam, bangsa Melayu dan tanah air.


Beliau juga mengakui menerima beberapa pelawaan parti politik termasuk daripada Pakatan Rakyat.

Aku pun tak tahu apa kelebihan Arman ni. Nak kata pegang jawatan tinggi dalam Umno, takat di bahagian saja. Dalam Perkasa, takat Ngo saja. Cuma nampak dari sudut prinsip beliau agak jelas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan