Khamis, April 28, 2011

Ramai tak mahu Hadi

Rakan-rakan aku di pejabat ramai yang mahu Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang diganti dengan pimpinan yang lain.


Mereka rata-rata mengatakan Ust. Hadi gagal memacu PAS untuk lebih maju dalam situasi kini. Katanya lagi, Hadi juga tidak menonjol di parlimen dan tidak menguasai isu-isu.

Ramai yang mencadangkan Datuk Husam Musa bagi menggantikan Presiden PAS, Timbalan Presiden pula dicadangkan Salahudin Ayub atau Mat Sabu.

Mereka juga mahu Timbalan Ketua Pemuda PAS Ust. Azman Shapawi ditukar memandangkan beliau tidak menonjol dan tiada idea.

Rakan-rakan aku ni semua sekadar ahli PAS dan penyokong PAS yang biasa. Jadi komen dan pandangan diorang ni boleh dengar tapi jangan terikut-ikut.

Pada aku sendiri secara ikhlas, Presiden PAS perlu ditukar tetapi buat masa ini masih belum ada pemimpin dalam PAS yang layak menggantikan Ust. Hadi. Namun Ust. Hadi perlu tingkatkan prestasi dengan mengancam musuh, bukan bertahan seperti sekarang.

Timbalan Presiden pula aku rasa Mat Sabu calon paling layak memandangkan beliau agak agresif dan lantang. Naib Presiden sekarang menunjukkan prestasi yang agak baik, aku sokong yang ada sekarang.

Cuma Timbalan Ketua Pemuda memang kena tukar. Aku rasa baik Suhaizan Kaiat buat masa ini layak menjawat Timbalan Ketua Pemuda. Kena ada gabungan ulama dan professional, kalo ketua dengan timbalan dua-dua ulama, alamatnya prestasi mendatar macam sekarang le.


Apa pun, siapa pun yang terpilih, sebagai ahli yang wala’ kepada parti selagi mana pimpinan tidak terkeluar dari landasan dasar perjuangan parti, kena le pegang prinsip ‘saya yang menurut perintah’. Hahaha.


Aku pun cuma ahli biasa je, yang hanya mahu melihat PAS terus maju.

3 ulasan:

  1. Walau pun pandangan seorang ahli biasa,pandangan ini baik dan wajar direnungkan oleh para perwakilan.Pandangan ahli-ahli biasa tu penting sebab merekalah yang sebenarnya berkuasa.Mengenai Tim.Ketua Pemuda tu,bukan sahaja Tim. yang perlu digantikan malah Ketua Pemuda tu pun elok digantikan.Tantawi tak ada karisma dan ketokohan sebagai Ketua Pemuda PAS.Wataknya sekadar jadi guru agama aje.

    BalasPadam
  2. ahli pas melaka29 April 2011 8:28 PG

    suruh hadi dok rumah peluk bini,masa azan jadi imam kat masjid rusila,masa kuliah buka kitab,kau dah tak gedeban lagi nak pimpin pas,biar org muda yg pimpin pas sekarang

    BalasPadam