Khamis, Julai 21, 2011

UMNO – setuju – anugerah Ibrahim Ali?

Ramai yang ketawa – bila dikatakan Anugerah Ibrahim Ali untuk pejuang Melayu. Tidak kurang pula yang mengatakan bahawa mereka hampir pengsan mendengar ia datang di UiTM. Beberapa bekas pelajar UiTM menutup muka – malu mendengar ini taraf Universiti tersebut. Mungkin yang meluluskan Anugerah itu untuk diadakan dan di martabatkan dalam konvokesyen UiTM perlu di periksa – mana ukur kritis pemikiran mereka – mana letak keintelektualan mereka dalam membuat keputusan.
Namun kerajaan dan UMNO bagaimana. SETUJU? Adakah benar itu taraf dan tahap perjuangan yang ada untuk dimartabatkan dengan kepujian. Adakah itu langkah yang bijak – di ketawakan orang dan dipandang lekeh – itu pejuang Melayu?
Banyak yang telah kita dengar – komen dari pembangkang, dari MCA tetapi apa pula kata UMNO. Benar mungkin UMNO sentiasa tersorok dalam membicarakan isu ini. Mungkin PERKASA adalah benar-benar di tubuh dan disokong oleh UMNO. Kalau itu senario yang ada – PARAH MELAYU


umno-reform2

1 ulasan:

  1. brahim ali tu patut bagi anugerah yang tertinggi sekali. tapi masalahnya siapa nak bagi anugerah tu? bagi setinggi-tingginya anugerah agar dia tak larat nak bawa, ke sana-sini dia rasa berat dengan anugerah itu. beri gelaran yang panjang berjela-jela hingga tak muat kertas. bintang kebesaran itu diberikan oleh budak-budak tadika semalaysia di bawah permata pintar. apa macam, tu baru layak bagi orang macam dia.

    BalasPadam