Selasa, Mac 22, 2011

Budaya samseng kampung

Aku dengan lagi 3 orang member jalan kaki nak menuju ke bilik gerakan dalam jam 5.25 petang setelah tamat masa membuang undi PRK Merlimau. Kena lalu kawasan perumahan kampung yang memang tegar BN.
Budak-budak sengal BN yang ada kat depan umah mula buat perangai bangang, provok kami. Kami bagi salam saja, malas nak layan budak-budak IQ zero ni.
Kebetulan seorang member naik kereta bersama isteri dia lalu kat situdari arah yang bertentangan. Mungkin dia tengok kami kena provok, dia pun cakap sesuatu kat budak-budak sengal tu tapi tak le aku dengar apa yang dia cakap.
Terus budak-budak sengal dekat 15 orang tu kejar dan pukul kereta member ni. Yang aku terkejut tu, 3 isi rumah bersebelahan pun dok kejar sama. Member terus memecut, tapi jalan kampong nak pecut lagu mana. Aku dengan lagi 3 member ni memang dah tak boleh buat apa.
Masyaallah, apa punya masyarakat ni? Samseng tak tentu arah, macam tak ada agama. Betul-betul terkejut aku tengok orang BN gila macam ni. IQ ZERO!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan