Selasa, Jun 16, 2009

PAS Melaka Akan Berubah???

Dengan mengekalkan Ustaz Abdul Ghani Abd Rahman sebagai pesuruhjaya PAS Melaka bagi sesi 2009/2011, dan sebahagian besar saf kepimpinan yang sama seperti sesi yang lepas, dilihat tidak akan memberi banyak perubahan terhadap prestasi PAS Melaka.
Beberapa penyokong PAS yang ditemui melahirkan rasa kecewa dengan tahap kebangkitan PAS Melaka yang dilihat tidak banyak berubah sebelum ini, tidak mengharapkan perubahan besar akan berlaku dengan saf kepimpinan PAS Melaka yang baru memandangkan tidak banyak perubahan kepimpinan dan tidak ada muka-muka baru yang berkaliber.
"PAS Melaka seolah-olah ketandusan pemimpin sehingga banyak mengekalkan muka-muka lama yang kita lihat tidak banyak membuat perubahan positif," komen Mohd Hafizuddin yang merupakan penyokong kuat PAS.
Beliau turut menjelaskan, pesuruhjaya sepatutnya mestilah yang menetap kekal di Melaka supaya dapat menguruskan organisasi dengan lebih berkesan, dan bukannya menetap di negeri lain seperti yang berlaku sekarang.
"Masalah-masalah dalaman seperti perkelahian dan salah faham sepatutnya tidak berlaku, lebih-lebih lagi organisasi yang lemah seperti PAS Melaka," jelas beliau lagi yang tidak saya tahu maksudnya.
Apa pun PAS Melaka digesa melakukan perubahan sebaik yang boleh memandangkan tidak nampak kebangkitan dan keseriusan untuk memerintah dan mencapai kemenangan tatkala PAS di negeri-negeri lain semakin berkembang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan