Selasa, Jun 30, 2009

Siapa Pemimpin Umno Yang Bersih?

Ramai pihak yang kecewa apabila usaha untuk mengadakan perbincangan PAS dan Umno mengenai kerajaan perpaduan tersekat di tengah jalan. Rata-rata mereka menganggap perbincangan PAS dan Umno akan dapat menyelesaikan masalah melayu dan Islam.
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sehingga mengeluarkan kenyataan bahawa beliau percaya PAS ikhlas. Tetapi adakah Umno ikhlas untuk membincangkan masalah melayu dan Islam?
Sila berikan sekurang-kurangnya 5 pemimpin tertinggi Umno yang bersih? Jika seorang pun tiada ataupun susah dicari, apa faedahnya berbincang dengan Umno walaupu mereka melayu?
Apakah jaminan berbincang dengan Umno akan dapat menyelesaikan masalah apabila dalam masa yang sama pemimpin tertinggi Umno tidak ada seorang pun yang boleh dipercayai?
Lebih baik berkerjasama dengan DAP, sekurang-kurangnya pemimpin DAP jauh lebih berintegriti daripada pemimpin Umno.

2 ulasan:

  1. Lebih baik berkerjasama dengan DAP, sekurang-kurangnya pemimpin DAP jauh lebih berintegriti daripada pemimpin Umno.

    apa saudara cari sebenarnya ? intergriti atau islam. melayu tetap akan mempertahankan islam, itu bersangkutan dengan akidah. sejahat mana melayu bila ada yang membakar alquran, melayu akan bangkit, berbeza dengan kafir. ada otak pikir. TAKBIRRR

    BalasPadam
  2. hakikatnya umno tak akan laksanakan islam.islam tidak menghalang untuk berkerjasama dengan orang kafir tetapi bersyarat.dalam konteks politik kat malaysia ni,susah nak berkerjasama dengan umno.kalo nak islam caranya mudah,orang melayu umno kena sokong pas dan pas akan jadi parti dominan dalam pakatan rakyat untuk memerintah.selesai masalah...

    BalasPadam