Jumaat, November 12, 2010

Monyet Anti Pendidikan?


Kenyataan KM P. Pinang YAB Lim Guan Eng bahawa hanya sebuah rumah melayu sahaja yang terlibat dalam rancangan pembinaan hab pendidikan Pulau Pinang di Pondok Upeh, Balik Pulau menunjukkan jelas Umno sengaja memainkan isu perkauman sempit untuk menghasut orang Melayu membenci kerajaan Pakatan Rakyat.
9 buah rumah lagi adalah milik orang bukan Melayu sejak sekian lama dan semua penduduk yang terdiri daripada 10 rumah tersebut (termasuk sebuah rumah melayu) akan menerima pampasan mengikut nilai pasaran semasa sekitar RM160 juta.
Rancangan kerajaan negeri Pulau Pinang untuk membina hab pendidikan di Pondok Upeh itu menjadi isu panas sehingga mencetuskan demonstrasi di hadapan bangunan Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang baru-baru ini kerana didakwa kononnya sebahagian strategi DAP untuk mengusir orang Melayu di kawasan berkenaan.
Dalam demonstrasi tersebut, monyet ini jelas membuta tuli dalam membuat bantahan dan kemungkinan besar tidak berpelajaran, sebab tu begitu anti dengan hab pendidikan.
Demonstrasi yang diketuai oleh Ketua Pemuda Umno Norman Zahalan itu mengancam pelancongan negeri. Tindak tanduk penyokong tersebut, serupa monyet yang mengoncang pintu pagar seolah-olah nak runtuhkan pagar berkenaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan