Selasa, Mei 10, 2011

PR disaran lapor polis seluruh negara

Kita kerap kali melihat Umno dan Perkosa lapor polis dalam sesuatu isu walaupun yang selalunya isu yang direka dan disalahtafsir oleh mereka sendiri. Seolah-olah apabila mereka buat laporan polis, mereka berada di pihak yang benar.
Isu yang terbaru tuduhan ada usaha untuk menukar agama rasmi negara dengan agenda untuk menjadikan Kristian sebagai agama rasmi negara, serta melantik Perdana Menteri daripada kalangan penganut agama itu.
Seperti biasa tuduhan yang mengancam Islam akan dilemparkan membuta tuli kepada DAP yang didominasi oleh kaum cina walaupun langsung tidak disokong oleh fakta dan bukti.
Setiusaha agung DAP menafikan tuduhan yang dilemparkan kepada DAP kononnya terlibat dengan agenda untuk menjadikan Kristian sebagai agama rasmi negara, serta melantik Perdana Menteri daripada kalangan penganut agama itu. Beliau juga menegaskan mendokong dan menyokong Perlembagaan Persekutuan, Islam adalah agama Persekutuan Malaysia.
Utusan melayo yang terkenal dengan sifat azali mengapi-apikan sentimen perkauman dan sentimen agama serta akhbar pro Umno yang lain sudah pasti tidak akan melaporkan kenyataan DAP yang menegaskan mendokong Islam sebagai agama rasmi negara serta menafikan terlibat seperti yang ditudah.
Umno sehingga hari ini masih terus menerus membuat laporan polis. Pada aku tindakan umno ini hanya untuk mencari publisiti murahan bagi memburukkan DAP dan Pakatan Rakyat.
Namun di pihak PR pula agak tenang dalam menjawab isu, walaupun kesan daripada isu ini berkemungkinan sokongan melayu terhadap PR akan terhakis.
PR harus bertenaga dengan menyerang semula tuduhan ini. Sepatutnya PR harus membuat laporan polis besar-besaran berkenaan isu ini seperti yang dilakukan oleh Umno.

Walaupun mungkin laporan tersebut akan dibakul sampahkan, namun dengan membuat laporan polis besar-besaran sekurang-kurangnya dapat membuktikan PR senada mempertahan Perlembagaan dan mendokong Islam sebagai agama rasmi negara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan