Rabu, April 29, 2009

Larang Pondok Panas Dan Raih Undi, Najib Sekat Demokrasi Atau Perangkap?

Larangan mendirikan pondok panas dalam kenyataan yang dikeluarkan SPR hari ini jelas menyekat demokrasi lebih-lebih lagi kepada parti pembangkang. BN semestinya akan menggunakan media arus perdana dan jentera kerajaan secara berhabis-habisan dan sudah tentu tidak mempunyai masalah kempen jika dibandingkan dengan parti pembangkang yang gerak kerja kempen cukup terbatas.
Perdana Menteri yang baru Dato Seri Najib Razak dilihat cuba menyempitkan lagi ruang demokrasi dalam pilihanraya yang sememangnya sudah sempit apabila SPR turut mengumumkan larangan perayu undi dalam pilihanraya kecil Dun Penanti nanti. SPR memberi alasan larangan tersebut adalah untuk melancarkan perjalanan pilihanraya.
“Ini mungkin satu perangkap dimana saat-saat akhir kemungkinan SPR akan umumkan pondok panas dibenarkan seperti yang berlaku dalam PRU-11 tahun 2004. Secara peribadi saya yakin tindakan ini diambil oleh SPR kerana UMNO/BN akan bertanding dalam pilihanraya kecil Dun Penanti”, kata ajk PAS cawangan Air Keroh, saudara Sahak Tampok.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan