Rabu, Jun 10, 2009

Antara Terbaik Dalam Yang Baik & Terbaik Dalam Yang Buruk

Pertandingan untuk jawatan timbalan presiden PAS menyaksikan pertandingan hangat antara Ust. Nasharuddin Mat Isa, Hj. Mohamad Sabu dan Datuk Husam Musa.
Ianya juga mendapat liputan hangat media arus perdana yang cuba melaga-lagakan pimpinan PAS dan memburukkan hubungan antara ahli PAS dengan mengkategorikan beberapa golongan seperti golonghan ulama, professional, pro muqabalah dan edrogan.
Tetapi antara kita sedar atau tidak, pertembungan antara calon-calon timbalan presiden PAS dan pertembungan calon-calon timbalan presiden Umno begitu berbeza seperti langit dengan bumi.
Calon-calon timbalan presiden PAS amat bersih, sederhana, berpendidikan, tidak pernah terpalit dengan kes rasuah, tidak terlibat dengan politik wang, berakhlak dan berintegriti serta berlumba-lumba untuk berjuang menegakkan Islam dan membela nasib rakyat.
Maka antara yang baik-baik ini muncullah yang terbaik iaitu Ust. Nasharudin Mat Isa.
Berbanding dengan pertandingan timbalan presiden Umno. Calon-calonnya seperti Tan Sri Muhyiddin Yasin, Tan Muhamad Taib dan Datuk Seri Ali Rustam hanya gah dengan gelaran Tan Sri dan Datuk Seri, tetapi masing-masing haprak, korup, berhati busuk, tidak ikhlas perjuangkan melayu, mengejar jawatan untuk kepentingan sendiri dan kroni, jahil agama, dan berekod buruk.
Yang akhirnya memperlihatkan Ali Rustam menggunakan cara haram dan hina untuk berkuasa telah disingkirkan awal, dan naiklah Muhyiddin yang dianggap terbaik dalam yang buruk-buruk belaka.
Inilah perbezaan baik buruk yang sangat jelas lagi nyata yang dapat kita lihat antara parti yang berlandaskan Islam dan parti yang belandaskan semangat kebangsaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan