Ahad, Oktober 18, 2009

Open House PAS Putrajaya Meriah

Jumaat lepas, saya berkesempatan untuk hadir ke rumah terbuka PAS Putrajaya di pejabat PAS Putrajaya yang terletak di Presint Diplomatik. Hadir dalam jam 6 petang, jamuan yang diadakan di kaki lima rumah kedai tersebut berjaya menarik perhatian orang ramai.
Juadah yang disediakan seperti laksa kedah, soto, sate, ketupat, kuah kacang, rendang daging, lemang dan ketupat daun palas cukup untuk membuka selera hadirin yang rata-ratanya baru pulang dari kerja.
Ikhlasnya, rendang,lemang dan kuah kacang yang dihidangkan amat enak dan lazat pada saya. Saya berbisik pada rakan, "lemang ni sedap,terasa lemaknya. Rendang ni pun sedap, jarang jumpa rendang sedap macam ni". Beliau menjawab, "duit halal, memanglah sedap".
Majlis tersebut berjaya menarik beberapa hadirin bukan melayu yang turut sama menyantap juadah yang terhidang. Turut kelihatan beberapa orang Bangladesh yang mungkin bekerja berhampiran Pejabat PAS Putrajaya.
Mungkin keadaan akan lebih meriah dan menarik perhatian orang ramai jika pihak penganjur memasang lagu raya untuk menambahkan suasana raya pada majlis tersebut. Semoga majlis-majlis sedemikian akan dapat diadakan saban tahun sekaligus memberi imej positif kepada rakyat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan