Ahad, Januari 03, 2010

Ir. Khalid Perlu Berhati-hati Beri Kenyataan, Zulkifli Diharap Berhemah Menegur

Setelah meneliti kenyataan Ir. Khalid mengenai kenyataan beliau yang bersetuju dengan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menolak permohonan Kementerian Dalam Negeri (KDN) melarang orang-orang bukan Islam dari menggunakan perkataan 'Allah', dan jawapan Yb. Zulkifli Nordin daripada PKR yang menyanggah kenyataan Ir. Khalid, maka saya di sini agak condong dengan hujah-hujah Yb. Zulkifli (rujuk zul4kulim.blogspot.com).
Maka saya di sini meminta agar Ir. Khalid Samad mengakui kesilapan beliau dan lebih berhati-hati dalam mengeluarkan pandangan dan kenyataan memandangkan setiap pandangan dan kenyataan beliau akan dilihat oleh rakyat sebagai mewakili PAS.
Saya juga menyeru supaya Yb. Zulkifli Nordin lebih berhemah menegur rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat dan harus bijak membezakan antara menegur kawan dan menyerang lawan. Tindakan Yb. Zulkifli mendesak Ir. Khalid dipecat daripada PAS dilihat keterlaluan dan seolah-olah beliau bersuara seperti pemimpin Umno yang bertopengkan PKR. Ianya sekaligus memberikan ruang kepada Umno/BN untuk menghuru harakan Pakatan Rakyat. Cukup sekadar teguran dan dakwah, bukan seperti menyerang musuh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan