Jumaat, Julai 16, 2010

SPRM Sedih Kematian Teoh?

Saya yakin ramai kakitangan SPRM sedih dan tidak berpuas hati di atas peristiwa yang menimpa Teoh Beng Hock pembantu politik kepada exco Selangor, Ean Yong Hian Wah, dijumpai mati pada 16 Julai tahun lalu selepas disoal siasat semalaman di pejabat SPRM Shah Alam.
Berikutan peristiwa itu, imej suruhanjaya itu telah tercemar teruk, terutama di kalangan masyarakat Cina.
"Saya mewakili diriku sendiri dan semua kakitangan SPRM. Kami berkongsi kesedihan dan kekecewaan bersama-sama dengan keluarga Teoh terhadap apa terjadi pada 16 Julai 2009," kata ketua pesuruhjaya SPRM, Datuk Abu Kassim Mohamed dalam kenyataan tersebut.
"Walaupun setahun sudah berlaku sejak berlakunya insiden malang itu, kami masih merasa kesedihan dan kepiluannya. Sebagai seorang ayah dan yang paling tua dalam keluarga, saya dapat merasai betapa dalamnya kepiluan yang tidak tertanggung apabila anggota keluarga," tambahnya.
Samada kenyataan pesuruhjaya SPRM ini hanya sandiwara politik atau ikhlas, saya yakin dan percaya ramai kakitangan SPRM sendiri yang mahukan keadilan untuk Teoh Beng Hock.Setakat manakah keadilan untuk Teoh Beng Hock?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan