Khamis, September 09, 2010

Perutusan Aidilfitri Nadarakyat


Salam Aidilfitri,

Setelah sebulan berpuasa dan beribadat di bulan Ramadhan, seharusnya bisa menjadikan umat Islam di Malaysia erti bahawa Islam meliputi seluruh acara kehidupan seharian, hatta dari berpakaian sehingga membuang air pun Islam menetapkan cara dan batasan.

Kewujudan Islam liberal ataupun Islam sekular yang diamalkan Umno dan Barisan Nasional sejak merdeka hingga kini telah menjadikan negara menuju kehancuran.

Sekatan ke atas media supaya menjadi pengampu kepada pemerintah menjadikan mentaliti rakyat kini berada di tahap dunia kelas ketiga.

Ketirisan, rasuah, salah guna kuasa, kronime, korupsi berleluasa sehingga memangsakan rakyat yang sebahagian besar masih buta dengan kekejaman pemerintah yang sering kali berselindung disebalik kata-kata perkauman.

Masih tidak dapat dilupakan, ucapan pengerusi Masjid sebelum khutbah raya tahun lepas di Masjid Kampung Cheng amat-amat berbau politik, perkauman sempit serta fitnah yang nyata.

Apabila bangsa dan perkauman diangkat membuta tuli, agama dijadikan alat, hukum Allah ditafsir mengikut akal, maka hancurlah perpaduan rakyat.

Tiada kata-kata lain, rakyat harus bangkit membuat perubahan.

“UBAH SEBELUM PARAH, UBAH DEMI MARUAH”
“MENUJU KE ARAH MALAYSIA YANG LEBIH ADIL”

"SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan