Khamis, Februari 24, 2011

Terserempak dengan Zainuddin Maidin

Petang semalam aku gi medan selera nak tapau makan. Tengah-tengah pilih kedai nak pesan makanan, ternampak Zainuddin Maidin tengah dok borak dan minum teh tarik.
Pakaian dia sempoi je, t-shirt koler putih dengan seluar slack hitam. Mula-mula macam tak percaya je, sebab terlalu sempoi. Lagipun dah set dalam otak kalau pemimpin Umno atau bekas menteri ni kaya raya, mesti penampilan pun bergaya.
Tapi bila fikir balik, lelaki ni kaya mana pun tak kan macam perempuan terutama macam Rosmah. Gaya santai dan selesa tetap jadi pilihan. Ke sebab dia dah tak jadi menteri, penampilan dia begini?
Aku tak nampak pun ada orang datang kat dia nak bersalam. Dah tak terkenal le tu.
Tak kisah le penampilan dia macam mana. Tapi aku tak boleh lupa kejahatan dia semasa pegang RTM dan jadi menteri dulu. Terlalu banyak dokumentari dan iklan fitnah terhadap parti pembangkang yang langsung tak rasional meracun fikiran rakyat. Sampai buatkan aku benci sangat-sangat nak tengok RTM.
Aku le orang paling kuat menjerit bila SPR mengumumkan keputusan PRU bagi parlimen yang dia tandingi. Tak pernah terfikir aku yang dia boleh kalah. Padan muka dia…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan