Rabu, Mei 27, 2009

Hujah Di TV9, Ketiadaan Husam dan Zahid Mengecewakan

Rancangan “Hujah” di TV9 hari ini yang sepatutnya memperlihatkan Datuk Seri Dr. Zahid Hamidi dan Datuk Hj. Husam Musa sebagai ahli panel tidak menjadi kenyataan apabila kedua-duanya gagal hadir dalam rancangan tersebut.
Ahli panel yang hadir dalam rancangan tersebut hanyalah Ezam Mohd Nor seorang dan ternyata beliau menggunakan kesempatan ini untuk menyerang pakatan rakyat. Rancangan tersebut bertajuk dan membincangkan rasuah politik dalam negara.
Ezam yang kelihatan seolah-olah berdebat dengan pengerusi rancangan Prof. Madya. Dr. Agus tergagap-gagap untuk mempertahankan Umno dalam isu rasuah, dan cuba mempalitkan PKR dan DAP untuk turut serta terlibat dalam rasuah, serta menuduh PAS sebagai parti islam turut bersekongkol.
Namun Ezam ternyata gagal hendak mempertahankan tuduhan beliau terhadap rasuah pakatan rakyat apabila Dr. Agus mempersoalkan kenapa tuduhan rasuah terhadap pakatan rakyat hanya tinggal tuduhan dan tidak diambil tindakan dan ianya hilang ditelan masa?
Oleh itu, ketidak hadiran Datuk Husam Musa amat-amat merugikan memandangkan ruang telah terbuka untuk menghentam Umno dihadapan rakyat yang ditonton seluruh Malaysia, lebih-lebih lagi rancangan Hujah sekarang ini amat jarang menjemput ahli panel daripada PAS. Semoga ianya tidak berlaku pada masa hadapan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan