Ahad, Mei 03, 2009

Akal Di Lutut




Saya terpanggil untuk mengulas apa yang berlaku bulan Mac yang lepas dimana sewaktu Pakatan Rakyat di Melaka ingin menghantar memorandum ke Pejabat Ali Rustam di Seri Negeri selepas solat Jumaat.


Dalam kejadian itu, polis telah berkawal dan menghalang pemimpin dan penyokong Pakatan Rakyat yang kebanyakannya hanya memakai kain pelikat di Masjid MITC dan tidak pula menghalang dan berkawal di Seri Negeri dimana gangster Ali Rustam yang tak solat Jumaat telah berkawal di situ.


Polis juga tidak mengambil sebarang tindakan apabila kereta Ketua Pemuda PAS Melaka diserang sehingga kemik lekuk oleh gangster-gangster tersebut.


Kejadian ini jelas menghina bangsa melayu dimana kerana ingin membela seorang yang perasuah, tindakan ganas tersebut dilakukan terhadap mereka yang mahu memartabatkan bangsa dan Islam.


Anjing jika disuruh berkawal dan mempunyai akal dan tahu yang dikawal itu untuk melindungi perasuah, yakin anjing-anjing itu akan meninggalkan tempat tersebut. Inikan pula manusia jika mempunyai akal, kenapa letakkannya di lutut dan kenapa ingin melindungi perasuah yang dikutuk oleh Allah SWT?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan