Selasa, Februari 09, 2010

Sogok RM20 Ke 1 Malaysia Gegau Melaka

Seorang pelajar tingkatan 4 mendedahkan Umno cawangan taman perumahan beliau menjanjikan rm20 kepada sesiapa yang turut serta ke program 1 Malaysia Gegau Melaka di Pantai Klebang pada 4 febuari yang lepas. Pihak Umno cawangan juga turut menyediakan bas tanpa mengenakan bayaran.
Namun sehingga semalam, wang rm20 yang dijanjikan masih belum diterima. Beliau yang mendakwa pada peringkat awalnya tidak mengetahui akan diberikan rm20 jika turut serta dalam program tersebut hanya dimaklumkan rakan beliau dan beliau terus memberi nama kepada Ketua Umno cawangan.
Difahamkan bas tersebut hanya dipenuhi dengan pelajar sekolah, dan di tempat program mereka hanya sempat makan serta tidak sempat menunggu cabutan bertuah kerana terpaksa pulang awal memandangkan pada keesokan harinya adalah hari persekolahan.
Seorang pemuda yang tinggal di taman perumahan yang sama mendakwa kawan beliau yang juga anak ketua wanita Umno cawangan tersebut menawarkan rm5 kepada beliau jika bersetuju hendak pergi ke program Gegau tersebut.
Bagaimanapun, beliau yang juga penyokong kuat PAS menolak tawaran tersebut. Beliau juga mempertikaikan kenapa hanya rm5 yang ditawarkan sedangkan yang lain menerima rm20 daripada Umno cawangan.
Ini menunjukkan Umno memang tak boleh lari dari sifat rasuah, menyeleweng, korup dan lanun. Program yang menyediakan makan minum, cabutan bertuah, persembahan tari menari, masih nak disediakan bas dan sogokan duit semata-mata nak capai sasaran 50ribu hadirin.

1 ulasan: