Isnin, Oktober 11, 2010

Antara Melayu & Islam


Perkasa ketika membuat laporan polis terhadap Yb Nurul Izzah





Perhatikan wanita Perkasa, tudung tada!!!

6 ulasan:

  1. nampak sangat Perkasa itu hanya diperalat dan perbodoh oleh Kepimpinan ibrahim katak. Rata2 ahli Perkasa itu tidak faham sebenarnya tujuan, hala tuju dan konsep penubuhan Perkasa. Mmebuta tuli, bila diketengahkan ibrahim katak bahawa perkasa adalah memperejuangkan hak2 orang Melayu dalam perlembagaan dibawah artikel 153.
    Saya minta SEMUA AHLI PERKASA BACA DAN TAAFSIR BETUL BETUL PERLEMBAGAAN MALAYSIA KESELURUHANNYA. SAYA PERCAYA PERLEMBAGAAN MALAYSIA ITU DALAM BAHASA MALAYSIA, MUDAH FAHAM.
    Dalam gambar2 diatas jelas menunjukkan PERKASA ITU bukan MELAYU/ISLAM!

    BalasPadam
  2. MELAYU ISLAM BUKAN TERLETAK PADA TUDUNG, BUKAN SEMUA YANG PAKAI TUDUNG ITU BERIBADAT SECUKUPNYA, JANGAN LAH KITA MENGATA SESAORANG ITU BUKAN ISLAM KERANA IA AKAN BALIK KEPADA KITA, SATU JARI MENUNJUK KPD ORANG TETAPI TIGA JARI LAGI KEPADA DIRI SENDIRI FIKIRKAN LAH DENGAN BERJIWA ISLAM SEBENAR JANGAN JADI ISLAM PAS MAKAN APASAJA TERMASUK HALAL MAKAN BABI SEPANJANG MASA.(KAFIR HARBI)

    BalasPadam
  3. PERKASA ni memang sial dan celaka. BINATANG!!!Kerana mereka lah profesional- profesional melayu sekarang hilang pekerjaan di sektor swasta. Masakan tidak. Majoriti syarikat swasta di Malaysia dimiliki oleh orang- orang cina. Sebelum adanya perkasa peluang untuk profesional melayu bekerja di sektor swasta dan bersaing secara sihat dengan rakan- rakan di kalangan kaum cina dan india terbuka luas. Hanya meritokrasi menjadi ukuran untuk mendapatkan pekerjaan. Tetapi sekarang si celaka haramjadah PERKASA secara automatiknya menghapuskan peluang profesional Melayu. Syarikat- syarikat swasta kini ragu- ragu untuk mengambil profesional melayu kerana takut fahaman politik sempit dan perkauman disebarkan di syarikat mereka. Jangan kita salahkan tawkey- tawkey syarikat swasta apabila mereka meletakkan syarat " Memahami Bahasa Mandarin adalah satu kelebihan". Yang tersirat daripada ayat ini adalah kini sektor swasta akan mengenepikan profesional melayu. Berapa kerat kah profesional melayu yang berkebolehan memahami Bahasa Mandarin? Dan bukan salah syarikat- syarikat swasta yang di monopoli oleh orang- orang cina untuk tidak mengambil profesional melayu. Tetapi yang bersalah dan bertanggungjawab merosakkan orang- orang Melayu adalah binatang PERKASA ini. Wahai PERKASA, Aku cabar kamu, sekiranya benar kamu berjuang untuk Melayu sediakan peluang pekerjaan untuk anak- anak Melayu terutama yang profesional dan yang baru graduate dari universiti. Nak diharapkan UMNO untuk bekerja dengan kerajaan Pusat mesti ada 'kabel'untuk mendapat peluang pekerjaan. Kini binatang PERKASA ini pula menghancurkan peluang profesional Melayu.

    BalasPadam
  4. Semua pun jangan nak bergaduh. Pergaduhan membuka pekung dan buruk diri masing masing.

    Ok, pertama, isu perlembagaan 153. Orang duk kata hak hak Melayu. Apa makna Melayu? Islam, bertutur bahasa Melayu dan tinggal di tanah Melayu dengan berketurunan Melayu. Rujuk mana mana untuk definisi penuh.

    Kalau Melayu maksudnya Islam, Islam bererti tutup aurat. Orang selalu kata tak pakai tudung tak semestinya sembahyang kan? Ya, sembahyang wajib. Begitu juga dengan menutup aurat. So, tiada alasan sebenarnya untuk tidak menutup aurat. Selalu duk cakap belum sampai masa belum sampai masa. Nak tunggu masa nazak ke?

    Semua pun ada buruk baik.

    Kalau PAS betul nak perjuangkan agama dan bangsa, duduk semeja, lupakan segala sengketa lama, bicang buruk baik masing masing, dan perbetulkan mana yang buruk dan tekankan mana yang baik. Dua dua pun ada buruk baik.

    Oh, satu lagi. Kalau berani, jangan pakai anonymous la nak kutuk kutuk

    BalasPadam
  5. releks semua...jangan gaduh2...
    hakikatnya melayu kini mundur di bawah pentadbiran umno dari merdeka hingga kini

    BalasPadam
  6. cmne nk perjuangkan islam klu umno yg memerintah???ade perubahan k dr dulu sampai sekarang???klu hukum Allah(hudud) pon umno tolak bodoh je n cakap 2 rekaan pas, cmne ni nk setel???

    BalasPadam