Jumaat, Mei 15, 2009

Bila Utusan Dibaca, Berita TV3 Ditonton

Kadang-kadang rasa geram dan benci dibuatnya dengan tahap kebodohan orang-orang Umno walaupun saudara sendiri. Buta tulinya mereka sampai mereka boleh kata PAS gila kuasa di Perak, Nizar korup, Pakatan Rakyat langgar demokrasi, Nizar melayu penderhaka.
Tidakkah mereka nampak bahawa Umno/BN yang gila kuasa hingga sanggup membeli seorang OKU, seorang posmen dan seorang askar tua untuk dapatkan majoriti di Perak?
Apa yang dah Datuk Seri Ir Nizar dah buat hingga dikata korup? Ali Rustam tak pula dikata korup dan hampeh!
Pakatan Rakyat langgar demokrasi? Yang timbalan speaker ambil alih tugas speaker tatkala speaker masih ada di tempat duduknya bukan langgar demokrasi? Yang polis masuk DUN bukan langgar demokrasi? Yang polis sanggup halang ADUN dan speaker masuk dewan sampai terpaksa bersidang bawah pokok tu bukan langgar demokrasi?
Antara sembah derhaka dan penderhaka pun tak kenal, tak reti nak beza, memang patut hinaan DSAI dalam parlimen yang puak-puak Umno/BN yang tak faham benda ni “BODOH ALANG KEPALANG”.
Tapi bila dilihat kebodohan orang-orang Umno ni, bila dikaji, dalam hidup mereka sumber berita dan info mereka hanya dapat dengan membaca Utusan dan tengok berita TV3. Walaupun mereka duduk dan tinggal di tengah bandar, pemikiran mereka susah sangat hendak berubah. Malangnya rakyat Malaysia…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan