Khamis, April 09, 2009

Kenapa khairy terlepas, ali kena?

Apa yang saya tulis ini adalah berdasarkan fakta dari seorang ahli umno di mana suami sumber ini adalah bekas ajk umno bahagian masjid tanah. Samada benar atau tidak fakta ini, wallahhualam.
Khairy yang berdepan dengan tindakan lembaga disiplin umno kerana didapati terlibat dengan politik wang bernasib baik kerana apabila ditanya dari mana datangnya wang yang digunakan untuk melobi para perwakilan, khairy mengatakan wang tersebut bukan wang beliau tetapi wang dari umno bahagian yang lain, bererti umno bahagian tersebut mengambil inisiatif sendiri untuk melobi khairy tanpa disuruh. Ianya dikuatkan lagi dengan pengakuan seorang perwakilan dari sabah yang mengatakan wang yang digunakan untuk melobi adalah wangnya sendiri, dan bukan datang dari khairy. Maka oleh kerana itu khairy terlepas dari tindakan tidak boleh bertanding dan hanya diberikan amaran.
Berbeza pula kesnya dengan ali rustam, kerana apabila ditanya dari mana datangnya wang untuk melobi, ali menjawab dari bahagian. Jika dari bahagian bukit katil, ertinya wang tersebut adalah wangnya sendiri. Oleh itu ali dikenakan tindakan tidak boleh bertanding sebagai timb. presiden umno dan 4 orang umno bukit katil (orang ali) juga dikenakan tindakan.
Jika fakta ini benar, maka dapatlah kita lihat bahawa ali tersangat tidak cerdik dalam politik umno. Dibanding dengan khairi yang belajar di oxford, dilihat cerdik melepaskan dirinya. Inilah perbezaan antara pemimpin umno yang berpelajaran dan yang tak berpelajaran.
Apa pun, ternyata kedua-duanya adalah tergolong dalam golongan munafik, dan tak ada harga diri. Mungkinkah orang yang berakhlak seperti ini boleh membela melayu???

1 ulasan:

  1. mudah jer jawapannya...kerana khairi akan kena selepas terlepas...

    BalasPadam