Rabu, April 15, 2009

PM Untuk Semua

Dato Seri Najib Tun Razak Perdana Menteri Malaysia yang baru dilihat cuba menonjolkan dirinya dan meniru slogan daripada parti Pakatan Rakyat. Semalam dalam satu program bersama masyarakat sikh, Najib dalam penyampaian ucapannya ada menyebut PM Untuk Semua bererti beliau mempromosikan yang diri beliau adalah PM untuk semua kaum dan bangsa.
Sebelum ini PAS juga menggunakan slogan “PAS FOR ALL” dan “ISLAM FOR ALL” dan mendapat tarikan daripada masyarakat bukan Islam khasnya. Sememangnya PAS yang berdasarkan syariat Islam sepatutnya mengamalkan keterbukaan ini dan dilihat sesuai serta dapat menangkis persepsi negatif terhadap PAS dan Islam.
Najib yang terpalit dengan kontroversi kes pembunuhan Altantuya cuba menjenamakan dirinya juga adalah sesuai untuk semua kaum dan rakyat. Turut hadir dalam majlis tersebut Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon yang memakai ‘turban’ seperti masyarakat sikh. Najib dalam majlis itu yang menguar-uarkan dirinya PM untuk semua tetapi tidak pula memakai ‘turban’ kelihatan menyampaikan ucapannya dengan penuh semangat sehingga merah muka.
Najib disaran supaya membersihkan dirinya terlebih dahulu kerana slogan PM untuk semua boleh dianggap menghina rakyat yang mempunyai sikap yang mulia dan baik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan