Ahad, April 19, 2009

Najib Takut Pilihanraya Kecil

Hari ini Dato Seri Najib Tun Razak mengatakan kepada media kemungkinan BN tidak akan meletakkan calon dan mengambil bahagian dalam pilihanraya kecil DUN Penanti jika mendapat persetujuan parti komponen dalam BN. Najib menjelaskan ini merupakan mainan politik parti pembangkang dan mengatakan ianya adalah membuang masa dan merugikan wang rakyat.
"Yang menjadi tanda tanya, siapa yang menggunakan wang rakyat untuk kepentingan parti politik dalam pilihanraya hingga beliau boleh kata begitu?", tanya seorang pemuda Fattah Abdul. "Biasanya BN yang menggunakan wang rakyat untuk kepentingan politik mereka dalam pilihanraya", jelasnya lagi.
"Tapi yang lebih pelik lagi, Najib seperti tidak mahu menggunakan kesempatan pilihanraya kecil DUN Penanti ini untuk meningkatkan kembali kepercayaan dan keyakinan rakyat pada BN semula, tetapi Najib mengatakan mungkin tak akan masuk bertanding, dia takut kalah lagikah?".
Selepas pilihanraya umum yang lepas, 5 pilihanraya kecil yang menyusul kemudiaannya, BN hanya mampu menang di DUN Batang Ai. 4 lagi pilihanraya kecil, BN tewas dengan majoriti yang lebih besar daripada pilihanraya umum Mac 2008 yang lepas dan Kuala Terengganu terlepas ke tangan PAS.
"Mungkin Najib tak berani di Penanti kerana memang kubu kuat Pakatan Rakyat di situ", tambahnya lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan